Uit onderzoek blijkt dat betere kennis van de spelregels leidt tot een beter klimaat en beter gedrag op de sportvelden. Om een laagdrempelige methode te faciliteren om spelregelkennis van korfballiefhebbers te vergroten, is in 2015 gestart met Korfbalmasterz; een online tool om spelregels te leren en die kennis bij te houden.

Afgelopen jaren hebben alle spelende leden van TOP tot en met de A’s hun spelregelbewijs gehaald, omdat de Korfbalbond dat verplicht stelt. Dit om de volgende redenen:

– leer en begrijp de regels
– accepteer beslissingen
– vergroot je winstkansen

Eigenlijk wil het KNKV dat iedereen vóórdat ze naar de A’s gaan dit bewijs gehaald heeft.
Daarom wilt TOP de komende tijd een uitnodiging sturen aan alle spelende leden die het nog niet gehaald hebben en die geboren zijn vóór 31-12-2009 (nu dus ongeveer minimaal 14 jaar oud zijn)

Op www.korfbalmasterz.nl kan je onbeperkt oefenen en oefenexamens doen. Het programma is absoluut niet saai! Er komen heel veel filmpjes in voor en je krijgt toelichting als je een vraag fout hebt. Ook zul je zien dat alle vragen (als je er veel maakt) terugkomen.

Ook je examen kan jezelf online doen door  in te loggen met je korfbal (sportlink) account.
Samen met (een paar) ploeggenoten het examen maken is ook een idee.
Ook kan je hulp vragen bij het maken van het examen. Probeer het examen tot niveau 5 zelf te halen, daarna slepen we je er doorheen.
Als je problemen hebt met inloggen los ik dat voor je op.
Houdt dus je mail in de gaten, want binnenkort ontvang je de uitnodiging samen met de activatiecode voor je examen.

Als contactpersoon opleidingen mag je mij hierover al je vragen stellen.
Veel succes toegewenst!

Mirjam Kloet