Gebruikt frituurvet en bakolie krijgen door het gescheiden in te zamelen een tweede leven en wordt zo opeens geld waard. Restanten frituurvet en bakolie worden hergebruikt om biodiesel (biobrandstof) van te maken. Bovendien komt gebruikt frituurvet en bakolie nu nog vaak terecht in het riool waar het veel verstoppingen en schade veroorzaakt.

Voor jouw moet het inzamelen van gebruikt frituurvet en bakolie net zo gewoon worden als de inzameling van glas, papier, plastic, batterijen, etc.. Inleveren is simpel.

Het inleveren van gebruikt frituurvet en bakolie kan bij KV TOP. Doe dit in de daarvoor bestemde 240 liter kliko met gele deksel die onder de overkapping tussen de buitenberging en het oude Korfje staat. Inleveren kan tijdens geheten veldseizoen  op trainingsavonden en op zaterdag tijdens speeldagen en/of activiteiten.

Lever jou gebruikte frituurvet en/of bakolie in, in de oorspronkelijke verpakking met afsluitbare dop of in een afsluitbare plastic fles of can. De vergoeding voor een volle kliko met gebruikt frietvet en bakolie kan oplopen tot maar liefst circa € 50,-! Dit alles is afhankelijk van de dan geldende olieprijs.

Zo slaat KV TOP twee vliegen in één klap. We zijn als vereniging milieubewust bezig en het levert ook nog geld op voor de vereniging.

Voor meer info zie http://www.frituurvetrecyclehet.nl/

Ook kunnen wij jouw gebruikt frietvet en bakolie thuis komen ophalen. Dit alleen als het gebruikte frietvet en/of bakolie in een bijbehorende, goed afgesloten en schone verpakking zit.

Voor vragen, opmerkingen of voor het maken van een afspraak voor het ophalen van gebruikt frietvet en/of bakolie kan je contact opnemen met Martin de Leeuw, 0623560869 of arndeleeuw@zeelandnet.nl.

KV TOP rekent op jouw!