Over KV TOP

De korfbalvereniging TOP is opgericht op 1 mei 1941.

Initiatiefnemer was Dhr. Smits, hoofd van de openbare school in Arnemuiden. Tijdens de oprichtingsvergadering van 1 mei 1941 voerde Dhr. Smits het woord. Ondanks de moeilijke tijden, waarin vele clubs werden opgeheven, verwachte hij toch dat een korfbalvereniging in Arnemuiden kon bestaan. Dhr. Smits werd benoemd tot voorzitter, de andere bestuursfucties werden pas op een latere vergadering ingevuld.

Op de oprichtingsvergadering werden de volgende zaken vastgesteld:
· De naam van de vereniging werd: TOP, wat betekent “Tot Ons Plezier”. De andere namen: Abti-loop, Sprotje, Thethis, werden na een stemming afgewezen.
· De contributie werd vastgesteld op 15 cent per week.
· Palen en manden kreeg men in bruikleen van de Vlissingse korfbalvereniging Madjoe en een bal van korbalvereniging Swift uit Middelburg.
· Als clubkleuren koos men voor Wit-Zwart(!); door de moeilijke tijden konden er geen textielpunten gemist worden voor sportkleding, een wit shirt had iedereen en men kon er zelf zwarte banen op aanbrengen.
· Men had de beschikking over een wei op het Hollandsche Hof in Kleverskerke. Tevens een gedeelte van een schuur voor het opbergen van het materiaal en om in om te kleden.
· De leeftijdsgrens om te mogen spelen werd vastgesteld op 15 jaar.

Clubinfo

Postadres: Akkerlaan 1, 4341 MC Arnemuiden

Opgericht: 1 mei 1941

Aantal leden: 431 (peildatum 3-11-2017)