Begin augustus is de selectie 1/2 weer gestart met de voorbereiding op het seizoen 2023-2024. Een aantal nieuwe gezichten in de selectie stellen we graag even aan jullie voor!

Om te beginnen met de ‘de benjamin van de groep’. Iris de Nooijer is 19 jaar oud en komt over uit de talentvolle A1 die afgelopen jaar de titel pakte in de zaal en die net misliepen op het veld. Iris doet de opleiding kind professional, werkt in Veere bij de plaatselijke winkeltjes en gaat graag leuke dingen doen met haar vriendinnen. Dan Tim van Zon die afgelopen zomer Togo verruilde voor TOP. Hij is 22 jaar werkt bij Parc Ganuenta in de technische dienst en gaat graag is een voetbalwedstrijd bezoeken. Buitenom korfbal stapt hij graag op z’n mountainbike om is een mooi rondje te fietsen. Last but not least is Jherino van Dalen 21 jaar, speelde de afgelopen jaren in TOP A1 en komt nu over uit TOP 3. Werkt als onderwijsassistent, een festivalletje op z’n tijd of leuke uitstapjes met de familie is hij altijd voor in.

Veel plezier en succes in de selectie!

Dan terug naar de voorbereiding. Onder leiding van Wouter Verstraate werden de eerste conditie en krachttesten afgenomen. Er werd gewerkt aan de basis conditie, aan de afronding werd geschaafd en verschillende partijvormen werden getraind. Wouter behaalde zelf in de voorbereiding ook een gigantische prestatie en was actief op het WK triatlon in Finland. Wouter we zijn trots op je!

De oefencampagne werd gestart in Antwerpen waar geoefend werd tegen Voorwaarts. Een week later een driekamp in Arnemuiden met wedstrijden tegen KVS en de Meervogels. Doordeweeks een oefenpotje in ‘s-Heer Hendrikskinderen tegen Tjoba en afgelopen zaterdag werd het oefenprogramma afgesloten met de wedstrijden tegen Dindoa uit Ermelo. Nuttige wedstrijden, veel leermomenten en positieve ontwikkelingen. Één ding moeten we niet vergeten punten worden pas verdeeld in de competitie dus resultaat in een oefenwedstrijd is leuk maar uiteindelijk gaat het later pas om de knikkers!

Behalve dat er gigantisch hard is getraind op het korfbalveld de afgelopen weken werd er dit weekend ook gewerkt aan de teambuilding. Het afgelopen weekend verbleef de TOP selectie in Putten. Een vol programma met leuke activiteiten, goede gesprekken en uiteraard tijd voor ontspanning en vertier. Vrijdag avond werd er een quizavond georganiseerd. Zaterdag nuttige praatsessies, oefenwedstrijden en een gezellige avond. Zondag werd actief afgesloten met een mooi mountainbike parcours door natuurrijk gebied. Al met al een geslaagd TOP weekend!